Galerij

Contact

Wilt u meer weten of ons uitnodigen voor een concert? Neem dan contact op met ons secretariaat!

Kerstconcert Vrouwenkoor Phoenix en Brummens Mannenkoor op zaterdag 16 december 2023 in de Oude- of Pancratiuskerk te Brummen. Medewerkenden: fluitist Gemma Scherpenzeel, organist Hans Aantjes en kleinkoor leden Phoenix en BMK. Dirigenten: Phoenix, Alyde Touwen, BMK, Henriëtte Hansma. Pianisten: Phoenix, Titiana Laryna, BMK, Gerard Geurts. Foto's: Rien Oosterveen.

Voor de tiende keer in het bestaan van het BMK ging men van 28 sept tot en met 1 okt 2023 op koorreis. Ditmaal naar Stadtkyll in de Eifel (Dld). Er werd een bezoek gebracht aan het Wildpark Hellenthal. Er werd opgetreden in de hall van het hotel, in de Dom van Trier en in de kerk van Stadtkyll. Met de bus een rondrit door en om Trier onder leiding van een gids en door de Vulkaaneifel. Een verrassingsbezoek aan het museum ArsKrippana met de Wonderwereld van de Kerststallen Kunst. Rondleiding door Stadskyll. Een avondprogramma met enkele optredens uit eigen gelederen. Bezoek aan de Dom in Aken en aan de Brouwerij in Gulpen. De reis werd afgesloten met een buffet bij restaurant Bello in Hall. Hierbij waren ook de niet meereizende leden en partners aanwezig.

Ter afsluiting van het zangersseizoen 2022/2023 verzorgde het BMK op 24 juni 2023 een kort concert in de Muziektent op het Marktplein in Brummen. Dit concert vond plaats na het slot van de maandelijkse boekenmarkt. Op het terras van Grand Café Audrey's werd teruggeblikt op de afgelopen boekenmarkten door Joop Mulderij. De eerstvolgende boekenmarkt wordt gehouden op 29 juli 2023.

Voorjaarsconcert met medewerking van het Gelders Saxkwartet.  13 mei 2023 in de Kruiskerk te Eerbeek

Op eerste Paasdag verleende het Brummens Mannenkoor zijn medewerking aan de dienst gehouden in de mooie Ludgeruskerk te Hall. Voor aanvang van de dienst speelde de fanfare van D.E.S. buiten een aantal Paasliederen.

Algemene ledenvergadering 4 april 2023.

Bert Sieben en Ton Fleur werden bedankt door voorzitter Jan Martens voor hun bijdrage tijdens hun functioneren als bestuurslid. Door hun aftreden werden Freek Helmhout en Henk Nijenhuis met algemene stemmen verkozen als nieuwe bestuursleden.

Drie jubilarissen werden gehuldigd vanwege hun langdurig lidmaatschap van het BMK. George Kolbeek, 25 jaar lid en Nico Aartsen en Thijs Welle beiden 10 jaar lid. Zij ontvingen uit handen van de voorzitter en de secretaris Jan Willem Brummelkamp de daarbij behorende oorkondes en speldjes.

Laatste Boekenmarkt van het jaar op 24 december 2022 met optreden van het BMK in de muziektent op het Marktplein in Brummen

foto's Jan Loonstra

Kerstconcert met medewerking van de bekende zangeres Shirma Rouse op 17 december 2022.

foto's Jan Loonstra

Op zondagmiddag 9 oktober 2022 verzorgde het BMK een Promotieoptreden in Voorst.

Presentatie van het nieuwe koorkostuum op 30 april in de muziektent op het Marktplein in Brummen. Tevens werd de helft van de opbrengst van de die dag gehouden BMK boekenmarkt aangeboden aan de Stichting SOOB (Spoed Opvang Oekraïners Brummen).

Concert van het Brummens Mannenkoor op zondagmiddag 24 april 2022 in de Ontmoetingskerk in Eefde. De mannen presenteerden zich voor de eerste keer in het nieuwe koorkostuum.

Op 5 april 2022 worden  de nieuwe kostuums voor de leden officiële overdragen aan de vereniging door Paul Hurenkamp.

Tijdens de ledenvergadering op 29 maart 2022 ontving Anton Bos de BMK oorkonde en het bijbehorende speldje wegens 40 jaar lidmaatschap van het koor. Ook Henk Oosting is 40 jaar lid van het koor, maar kon deze avond niet aanwezig zijn. Op een later tijdstip zal hij alsnog worden gehuldigd.

Concert van het Brummens Mannenkoor op zondagmiddag 27 maart 2022 in de dorpskerk in Rheden.

Tijdens de gehouden ledenvergadering van het Brummens Mannenkoor op dinsdag 23 november jl. is Gerard Gerritsen benoemd tot erelid van dit koor. Ab Vriezekolk, 25 jaar lid en Joop Teunissen,10 jaar lid, ontvingen alsnog de daarbij behorende oorkonde en speldje.

Onder het motto 'We zijn er weer' verzorgde het BMK twee korte concerten in de Oude- of Pancratiuskerk in Brummen. 26 september 2021.

Op 26 juni 2021 zijn leden van het BMK op het terras van 't Kromhout aan het Marktplein van Brummen gehuldigd. Dit in verband met hun(langdurig) lidmaatschap van het Brummens Mannenkoor. Jaap Hendrikse vanwege zijn 10- jarig lidmaatschap, Joop Teunissen, Ab Vriezekolk en Gerard Gerritsen vanwege het 25 jaar lid zijn en Joop Mulderij en Gerard Dekkers vanwege hun 40-jarig lidmaatschap. De jubilarissen ontvingen uit handen van voorzitter Jan Martens de oorkonde en bijbehorende BMK speld en indien van toepassing de KNZV speld en oorkonde. Verder werden nog  gehuldigd de leden van het mannenkoor die vanaf de oprichting, op 6 december 1976, lid zijn van het koor: Jan van de Bijl, Roel Santingh, Tinco Schoonman, Hans Stronks en Gerrit Wassink.

Op 11 juli 2020 zijn 4 leden van het BMK op zaterdag 11 juli op het terras van 't Kromhout aan het Marktplein van Brummen gehuldigd. Dit in verband met hun(langdurig) lidmaatschap van het Brummens Mannenkoor. Jan Buwalda omdat hij al 25 jaar lid is van het koor, Henk Gieling, Henk Jansen en Gerrit Jan ter Horst vanwege hun 10- jarig lidmaatschap. De jubilarissen ontvingen uit handen van voorzitter Jan Martens de oorkonde en bijbehorende BMK speld. Jan Buwalde ontving de KNZV medaille met de bijbehorende oorkonde. Dit samenzijn was tevens de afsluiting van het bijzonder zangseizoen 2019/2020.

Tijdens de winteropenstelling van het Openluchtmuseum in Arnhem geeft het BMK een drietal korte concertjes in het Zeeuwse kerkje. 18 januari 2020.

Algemene ledenvergadering 4 april 2023.